onsdag 6 november 2013

M&Mmmmmmm



Har sagt det förut och jag säger det igen; har en rätt allvarlig böjelse för M&M. Helt omöjlish att sluta äta när jag väl börjat!! However...Hittade ett recept på M&M cookies på Linneas Skafferi, kan ju bara bli bra tänkte jag. Och det blev det ju! Kanske inte de mest estetiskt snyggaste kakorna, men som alla vet är det ju insidan som räknas! Hehe...

Måste dock påpeka att enligt recept skulle kakorna gräddas i 20 min, vilket hade resulterat i kolbitar om jag följt detta, i alla fall i min ugn. Så jag har ändrat tiden till 10 min i receptet nedan!

M&M cookies

170 g smör
3½ dl ljust muscovadosocker
1 ägg
4 dl havregryn
2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
2 dl M&M´s
50 g blandade nötter

Vispa smör och socker mjukt och tillsätt sedan ägget. Blanda havregryn, vetemjöl, bakpulver och vaniljsocker i en bunke och rör sedan ner detta tillsammans med grovhackade nötter och godiset. Rör om tills allt är väl blandat. Forma till runda bollar och lägg på plåt med bakplåtspapper. Platta till en aning och grädda i 200 grader i ca 10 min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar