torsdag 31 december 2015

Vuxensmoothie? :D


Vi fortsätter jobba oss igenom vår drinkbok. It´s a hard job, but somebody´s gotta do it! ;) Och nu hörrni, har vi kommit till en av mina absoluta favvodrinkar! May I present;

Strawberry daiquiri


Daiquiri kan göras i en mängd olika smaker och, believe me, det kommer dyka upp fler framöver!! Den kan också göras som frozen, eller not frozen. Jag har vid några tillfällen blivit serverad Frozen Strawberry Daiquri som varit från istiden, gett mig en brainfreeze out of this world och tagit 1 timme att suga i sig, så jag föredrar att göra ett mellanting, med lagom mycket is. Så den blir drickbar, lite smoothie helt enkelt.

Har provat denna drink lite varstans i världen och hittills hittat den godaste i Prag! Men denna "made by me" variant var inte så pjåkig. 

(Frozen) Strawberry Daiquiri

6 cl ljus rom
6-8 jordgubbar (helst färska,men frysta funkar)
2 cl pressad lime
2 cl sockerlag (recept finns här)
krossad is

Häll alla ingredienser i en blender och mixa rejält, konsistensen ska vara som sorbet. Häll upp i ett margaritaglas. Garnera med en jordgubbe.


Och med detta vill jag önska alla ett fantastiskt nytt år!
Och en sprakande festlig nyårsafton!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar