söndag 17 november 2013

Grymma tapas! Måste testas!!



På våran årliga "husmorsweekend" till Sthlm med mina vänner har det fallit sig så att äta tapas blivit en tradition. Tapas är ju bara gott och ett fab sätt att få prova olika maträtter! I år föll valet på Medis Kök och Bar på Söder. Ett mycket bra drag visade det sig! Vi hamnade i tapas-himlen!! H.E.R.R.E.G.U.D så gott! Utan tvekan bästa tapasen ever, hittills! Detta var vad jag valde (efter nästintill sjuklig beslutsångest som vanligt) :


Ovan till vänster: Chevrésallad med rödbetor, rostade valnötter, chevrébollar och honungsvinegrette

Ovan till höger: Grillat oxfiléspett med fetaoströra och bulgursallad

Nedan till vänster: Saffransrisotto med heta vitlöksräkor, sparris och manchego-ost

Nedan till höger: Whiskeyflamberad oxfilé med spanska kryddor och gräddsås

Så sjukt gott allting så jag knappt finner ord! Jag testar helst nya ställen så ofta jag kan, men hit måste jag nog helt enkelt fler gånger!

Try it - you´ll love it!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar