måndag 7 oktober 2013

Örebruuu weekend

                                                                                                                                                                 
 


När det gäller att gå ut och äta eller ut och fika så väljer jag i den mån jag kan ett nytt ställe! Jag vill äta och fika mig igenom så många ställen som möjligt, samla på upplevelser och smaker! I helgen när jag var i Örebro, som är relativt outforskad mark för mig, passade jag alltså naturligtvis på! Godsakerna på bilden är bara en bråkdel av allt smarrigt som fanns att välja på!
















Caféet jag valde ut var Fröken Brogrens Veranda. Ett supermysigt ställe, ombonad miljö och en massa hembakt gottis. Perfekt att ta en värmande kopp te här en småregnig och mulen dag som det var! Vissa dagar erbjuds också här afternoon tea till det mycket överkomliga priset 69:-. Har dock inte provat, så vet ju inte vad man får för pengarna!




















Här finns också en butiksdel med jättefina inredningsprylar att köpa med sig hem!
















Efter en lång överläggning med mig själv bestämde jag mig till slut för Mudcake med grädde. Den var riktigt god, krämig (lerig? hehe) och med bitar av mashmallows och valnötter. Och en kopp värmande kushmi-te till!

Kan varmt rekommendera detta mysiga fik om ni har vägarna förbi Örebro!

Obs! Mobilbilder. Därav dålig kvalité!










                                                                                                           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar