fredag 4 oktober 2013

Brådispizza




När jag gör pizza hemma brukar jag göra degen och tomatsåsen själv, men ibland kan det ju va lite småkörigt och man har helt enkelt inte tid att sitta o jäsa medan degen ska jäsa. Jag var för övrigt också nyfiken på om denna deg på burk var god. Och det var den faktiskt! En av döttrarna tyckte t.o.m att den var godare än hemmagjord, hrmph, (indragen veckopeng, hehe)! Det tycker väl inte jag då, men även tomatsåsen var ok och jag gillar att degen verkligen var så tunn som utlovades. Detta var vad jag hade på pizzan!




Skivor av krämig mozzarella och klickar av pesto,sen in i ugnen. Efter gräddningen på med massor av parmaskinka eller prosciutto, ruccola och till sist toppade jag med en god vitlökssås. Helloooooo!

Ha nu en trevlig helg gott folk! 

...och nej, jag har inte förväxlat Kanelbullens Dag med Pizzans Dag (infaller den 1 januari, hmm, undrar varför just då? #bakisefternyårsfirande#)! 
Ska åka bort över helgen och har tyvärr inte tid att baka bullar, annars hade jag absolut bjudit på mitt bästa kanelbullerecept! Nu får det bli köpebullar istället. Funkar ju som ok det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar