torsdag 10 oktober 2013

Mera Örebro!



Måste bara ge Örebro lite cred! Förutom att det är en mycket trevlig stad, så finns det en nyöppnad (slog upp portarna i april i år) superfräsch saluhall där! Här kan man köpa med sig goda ostar, ett gott bröd, riktigt fint kött från närliggande svenska gårdar och andra delikatesser. Eller så äter man en bit mat på någon av matställena. Tyvärr varken handlade eller åt jag då jag hade lite brådis, men glad att jag ändå slank in och kikade för nästa gång jag är i Örebro blir det definitivt ett besök här!





Och som om det inte vore nog med en schysst saluhall, så öppnade även nyligen restaurangen Kitchen and Table, signerad Marcus Samuelsson, i staden! Inte heller där fick jag möjlighet att äta denna gång, men believe me, kommer att ske inom en snar framtid i alla fall! Det som är bra är att restaurangen även finns i Uppsala, som ligger lite närmare till hands för mig, men också i ett antal andra städer. Kolla in hemsidan som verkligen lockar med både bilder och en smarrig meny!

You should try it! :)

OBS! Bilderna är inte tagna av mig! De är från Örebro Saluhall resp Kitchen and Table!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar