söndag 1 september 2013

Flippin´Burgers!


     


Hamburgaren som länge varit på allas läppar har nu äntligen passerat även mina! Det har pratats och skrivits så mycket om Flippin´Burgers  så det går ju inte att inte testa! Som synes på bilden, så var det inte bara vi som ville äta där, nehejdu, man fick snällt skriva upp sig på en väntelista. Detta en halvtimme efter att dom öppnat för dagen. Miljön är verkligen hamburgerhak à la USA, enkelt och lite ruffigt!                                                                 



Och så var det huvudrollsinnehavaren! Hamburgaren. Släng er i väggen alla hamburgerkedjor med fejkade ingredienser! Här är det kött från skärgården som mals samma dag och nybakat bröd från en riktig topnotch-bagare som gäller. Rustikt värre!! Och visst var det gott! Kanske en aning dyrt, men man får väl fatta att det kostar med kvalité... Burgler hette hamburgaren jag beställde.






Mitt andrahandsval var Flippin-burgaren. Ångrar mig lite så här i efterhand, ser grymt gott ut med Philadelphiaosten och den karamelliserade löken!!








Ingen äkta hamburgersylta utan shakes! Alla milkshakes här görs på Ben & Jerrys glass och just denna var av smaken Strawberry Cheesecake, med en klick grädde på toppen. Imagine that!! Hur god som helst!














Och vill man mecka ihop sin egen flippade burgare, så finns en hel kokbok till hjälp, som grundaren av Flippin´Burgers gett ut! Här är tex burgaren jag åt på bild! 

Det var allt från mig för idag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar