onsdag 27 februari 2013

Tog genvägen till Thailand


Några delar real deal (grönsakerna) och några delar fusk (kycklingen, såsen)


Woka!


Snabbare kommer man inte till Thailand!


Fusk är faktiskt tillåtet ibland! I en speedad vardag allrahelst! Så passade på att testa den nya såsen Kelda lanserat, Thai Paneng. Jag har inte direkt något lyckat recept på wok i min ägo, trots att jag har diverse fisksåser och ostronsåser i kylen som jag tidigare testat i wok. Men så en dag skippar man alla fancy såser och fuskar järnet och det blir SÅ gott!!

Kyckling paneng med färdig sås

5 port.

600 g kycklingfilé
1 zucchini
6-8 färska champinjoner
2 paprikor
olja att steka i
salt och peppar
1 pkt Kelda Thai Paneng 4 dl

Strimla kycklingen och grönsakerna och stek i en wokpanna eller stor stekpanna. Salta och peppra. Häll på såsen och värm under omrörning 2 minuter. Servera med ris eller nudlar.

Jag hittade thai-kryddad kycklingfilé i butiken, så passade på att använda den. Fick nog en del extra smak av citrongräs o annat på köpet med den, men funkar alldeles utmärkt med helt vanlig kycklingfilé också. Mycket av smaken sitter i såsen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar