torsdag 4 augusti 2016

Vilken röra...


...jag tipsar om i det här inlägget! Mums! Och en röra har det också varit under några månader! Fast på ett underbart roligt, men ändå tidskrävande vis. Jag har gått och stulit min älskade sambos efternamn här i sommar, vilket krävt en hel del engagemang från mig som festfixare. Därav stiltjen på bloggen. Nu satsar jag på att komma igång igen och börjar med småplock! Perfekt att bjussa på medans man väntar på den perfekta grillglöden. Risken är att man äter sig lite för mätt, för det här är GOTT!


Bacon och cheddaroströra

Till 6 pers

1 påse nachos

1 paket bacon
50 g cheddarost
½ kruka gräslök
2 dl crème fraiche
2 krm salt
2 krm tabasco

Finhacka baconet. Stek det riktigt knaprigt. Låt rinna av i en sil och låt kallna. Grovriv osten och finhacka gräslöken. Blanda bacon, ost och gräslök med crème fraiche. Krydda med salt och smaka av med tabasco. Servera nachos till röran.



Vår nyinköpta planka a la Jamie Oliver är så sjukt stylish att lägga upp tapas eller annat småplock på och var ett superfynd på Ullared för 149:-.
Satisfied, I would say.

Gjorde även en annan dip till nachosen som synes på bilden. Pinsamt enkelt och löjligt gott! Endast 2 ingredienser; Cream cheese och sweet chili. Snyggast är om man stjälper upp färskosten på ett serveringsfat och formar den rund, häll på sweet chili - klart! Jag fuskade lite. ;)

Imorrn är det fredag hörrni! :)
I´m lovin it!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar