torsdag 25 augusti 2016

En ost - flera ostar - en massa ost

Ostböjelse.
Har jag.
Det kan inte bli för mycket ost.
Min son testade mig faktiskt, då han fått för sig att det inte går att äta en cheeseburgare med 5 extra ostar på McDonald´s. Cheesus! Han tänkte nog inte på vem han utmanade! :D När jag ätit upp frågade jag om han kunde bjuda på en till!

Underbara helgen är nästan här och då passar det väl finemang med en ostbricka? Ibland dissar vi fredagsmiddan och går lös på ost, kex & oliver istället.


Här en favorit jag hittat på Ica. Ja, det är trevligare att köpa osten i en delidisk, vilket jag också gör. Men just denna har jag fastnat för, dels för att det är 3 riktigt mumsiga ostar och för att de är uppskurna i så lagom skivor. Så denna gör oss sällis på nästintill varje ostbricka.

Och så var det marmeladen - pricken över osten.
Ost & kex utan marmelad är som korv utan ketchup!
Denna testade vi senast:


Äpple, päron, havssalt & smörkola.
Kvickare än kvickast hamnade den i min korg, för hur gott låter inte det? :p


Supergott var vad det var! Marmeladen kommer från Hugo Ericson Ost som i sitt sortiment har ett 30-tal (!!) olika marmelader. Det blir många ostbrickor det! ;)
Förutom det har dom en massa annat smarr, olyckligt nog för mig ligger butiken i Göteborg, lyckligt nog för alla göteborgare!

Vi testade också lite nya kex som finns att köpa på Martina Italienska Delikatesser (som lyckligt nog ligger geografiskt nära mig).


Jättegoda knapriga kex med bitar av aprikoser, pistaschnötter och solrosfrön.
Finns i 2 variationer till.



Mums!!

Det mina vänner var lite ostiga och kexiga tips.
Ha en härlig torsdag!




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar