onsdag 10 augusti 2016

Så(s) gott!

Det går inte att komma ifrån att bearnaisesås är number one när det kommer till kött! Top noche är förstås min mans hemmaslagna, men inte alltid finns tiden och lusten att mecka ihop en sådan. Numera finns ju otroligt mycket beasåser på burk, av olika fabrikat, att köpa. Minns ni förr när det bara fanns pulverbea?


Jamen ok, man åt den ju och tyckte den var jättegod, men det finns ju no way in the highway att jag skulle få för mig att köpa den idag!
Lohmanders har länge varit en favvo i vår familj, men nu har jag närapå förätit mig på den. I helgen sprang vi på Mannerströms bearnaisesås som getts ut av Örneborgs delikatesser.


Och vi har fått oss en ny favorit!
Bra konsistens, fin färg och mycket smak av dragon.
Skönt för Leif som gärna skryter med sina såskunskaper i Sveriges Mästerkock!

Så(s) ska det smaka!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar