fredag 12 augusti 2016

Noorkööööping för tjyvingen!

Ändå inne på ämnet pasta sen inlägget igår så måste jag passa på att tipsa om en toppenrestaurang. Nu i sommar när jag och Kristian var ute på hojsemester längs Göta Kanal, så pausade vi i Norrköping över en natt. Fick tips av en god vän om restaurang Pappa Grappa i la stada.

Jättemysigt ställe, allrahelst på sommaren då de även har en terrass öppen.


Jag är ju en sucker för kött och väljer därför sällan pasta när jag är ute och äter, men i deras delikata meny behövde jag inte välja bort varken det ena eller andra!
Hur gott låter inte detta:

Fettucinepasta med krämig sås på karljohansvamp. Serveras med skuret nötkött av toppkvalitet. Toppas med skogssvamp. Naturligtvis färskriven lyxig parmesanost av bästa kvalitet.

Och därmed var saken biff!
Kött och svamp och pasta.
Det är ju 3 önskningar i en.
Jag serverades detta:


Och jag överdriver inte nånstans när jag säger att detta var den godaste pasta jag ätit - ever! 
Kan säga att diskaren fick en tallrik mindre att göra rent denna afton!

Ha en freakin fabulous friday nu!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar