onsdag 24 augusti 2016

Göteborg - en kärleksförklaring

Vi var på en miniweekend deluxe i helgen. På helt fantastiska Falkenberg Strandbad, Sveriges motsvarighet till Hamptons, hade vi en outstanding spa-upplevelse. Rekommenderas verkligen!!
Hursom.
Vi startade vår weekend med en natt i Göteborg. 
Alltså denna stad. Alltså dessa människor.
Om jag som katten har 9 liv, så kommer mitt nästa levas där!

Innan jag ska resa iväg nånstans roar jag mig med att leta upp kul, trevliga, annorlunda restauranger/caféer/barer på nätet och alltsomoftast hittar jag ställen jag förmodligen inte bara råkat hitta annars.

Så. Efter att vi installerat oss på hotellet promenerade vi upp på stan för att ta något gott att dricka innan vår middag.
Kvällen började här:



Hejdå alla andra hotell nästa gång jag kommer till Göteborg!
Här ska vi bo!
Superballt, annorlunda och romantiskt. Faktiskt lite erotiskt. :P




Jättefina old-fashion detaljer...

...och stylish tavlor...



Vi kom hit för att spana in framtida weekendboende, men som sagt också för att njuta av något gott drickbart. Bar Amuse hittar man direkt innanför portarna till hotellet. Här finns små mysiga fönsterbås med fåtöljer, en grymt proffsig och trevlig personal och en meny som erbjuder både champagne, vin & öl, men även kallskuret och ostar. Menyn är i grön sammet. Förstås! ;)


Vi njöt av ett glas mousserande och en öl.
Och av atmosfären. :)


Så nästa gång vi packar väskan med destination Göteborg, kramar vi kuddarna på hotell Pigalle.
That´s for sure!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar