onsdag 21 augusti 2013

Ute på djupt vatten...



...finns det mycket gott som simmar omkring! Dessvärre är jag också ofta ute på djupt vatten när jag ska bjuda på fisk hemma. Det är inte alltför populärt, så att säga. Själv gillar jag fisk och dessutom är det nyttigt, så ibland lagar jag det ändå. To eat or not to eat. Det här tyckte i alla fall jag var jättegott och alla åt ändå, om än inte med åh:anden och mm:anden. ;) Brukar passa på att köpa torskryggfilé när det är extrapris och då passar denna rätt perfekt!

Sillahallens torskrygg

4 port.

4 st torskryggfiléer
2 krm svartpeppar
1 tsk salt
1 pkt bacon
3 finhackade schalottenlökar
2 dl vispgrädde
1 dl riven ost (gärna lagrad Herrgård eller Västerbotten)
1 msk fransk senap
1 burk crème fraiche
1 dl gräslök

Salta och peppra torsken och lägg i ugnsfast form. Blanda samman övriga ingredienser, utom ost, bacon och lök. Förstek löken och baconen. Strö detta över fisken, häll på gräddblandningen och strö över den rivna osten. In i ugnen i 225 grader, ca 20 minuter. Servera med kokt eller pressad potatis.

Receptet hittade jag hos Gourmetmorsan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar