tisdag 22 januari 2013

Vardag + korv = tyvärr sant!



Mellan mig och falukorv har det aldrig riktigt uppstått kärlek. Däremot finns en person i familjen vars favoritmat är snabbmakaroner och stekt falukorv, nämner inga namn, men han är familjeäldste! Finsk korv däremot är jättegott, men det är jag istället ensam om att tycka i den här klanen. Man kan väl säga att det korvar ihop sig lite när vi ska äta korv! Det här är i alla fall en snabb vardagsvariant av korv. Funkar.

Korvlåda

4 port.

500 g falukorv
1 gul lök
2 dl krossade tomater
½ dl vispgrädde
1 dl tacosås
2 dl riven ost

Sätt ugnen på 225 grader. Skiva korven och lägg i en ugnsfast form. Skala och skiva löken tunt och strö över. Blanda krossade tomater, grädde och tacosås och häll över korven. Strö på ost och grädda i 25 min. Servera med potatismos.

Sooom vanligt ökade jag på såsen och det gjorde jag genom att hälla i mer grädde. Blir ju som godare då. Mild tacosås tog jag, men säkert gott med starkare. När det gäller korven köper jag Ica´s extra fina med hög kötthalt. Muchos godare än många andra. Receptet kommer från kokaihop.se och den fina ugnsformen från My Store, mycket fina grejer där! www.my-store.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar